אוניברסיטת חיפה, הפקולטה לחינוך, המחלקה ללימודי המשך והתפתחות מקצועית
קורסים למורים ועובדי חינוך
במלוא מובן המילה
קורסים למורים ועובדי חינוך
במלוא מובן המילה
מרכזת אקדמית: פרופ' תמי קציר
התוכנית "במלוא מובן המילה" מהווה גשר בין ידע אקדמי מבוסס מחקר, לידע פרקטי יישומי, המתאים לעבודת המורה בשדה החינוכי.
התוכנית כוללת:
התנסות פעילה והשתתפות בקהילות לומדות, הכנת חומרי למידה, תכנון יחידות הוראה.
שילוב רכיבים רגשיים-מוטיבציוניים וחברתיים בתהליכי הלמידה (SEL).
שילוב ידע טכנו-פדגוגי בפרקטיקות ההוראה.
היבטים יישומים ומעטפת ליווי ברמה הכיתתית והבית ספרית.
ידע אוצר מילים הוא הגורם המשפיע ביותר על יכולת הבנת הנקרא
קיימים פערים בידע אוצר מילים בקרב אוכלוסיות שונות.
קיימת עמימות פדגוגית: תהליכי הוראה דלים, לא שיטתיים ולא מתוכננים ומבוקרים.
הכרת המחקר העדכני של ידע אוצר מילים בפרספקטיבה רב-ממדית.
טיפוח תודעת מילים ותפיסת אוצר מילים כהוויה בית-ספרית.
יישום של פרקטיקות לשוניות על בסיס שלוש גישות.
גיבוש מנגנוני שיתוף פעולה בין מורות ובין תחומי דעת. יצירת שפה אחידה בית ספרית ושגרות עבודה.
שיפור בהישגי הקריאה, ידע אוצר המילים ובהנעה ללמידה
השתלמות ייעודית מעמיקה של ידע אוצר מילים.
השתלמות מוסדית, מותאמת להקשר הבית ספרי וגמישה לצרכיו.
השתלמות המכוונת למעגלי הטמעה ברמת התלמיד, הכיתה ובית הספר
השתלמות המלווה מעטפת תמיכה בית ספרית ומתווה שגרות פדגוגיות וניהוליות.
השתלמות המקדמת יישום, תכנון ופיתוח של המורים ובכך מאפשרת בעלות על הידע.
השתלמות מלווה מחקר ומעקב אחר התקדמות ידע מורים ותלמידים.
התרומה של אוצר מילים ופערים בידע מילים (דו-לשוניות ומיצב כלכלי-חברתי).
קשר בין אוצר מילים לשטף קריאה: קידום מדדי דיוק, מהירות והנגנה.
קשר בין סוגי אוצר מילים להבנת הנקרא ברמות השונות.
הרחבה והעמקה של ידע אוצר מילים לצד פיתוח תודעה ואהבת המילה.
אוצר מילים כבסיס להוראה דיאלוגית.