רקע:
למידה מייקרית משולבת STEAM היא גישה חינוכית שבה התלמידים משתתפים בפיתוח פרויקטים רב-תחומיים בצוותים, תוך תפקוד כמעצבים ומפתחים טכנולוגיים. התלמידים עושים שימוש בכלים מתקדמים כגון תכנות, מידול וייצור דיגיטלי (הדפסות תלת-ממד, חיתוך בלייזר), אלקטרוניקה, למידת מכונה ובינה מלאכותית. גישה זו מאפשרת לתלמידים לפתח מיומנויות למידה ועבודה הרלוונטיות לחברה הטכנולוגית המשתנה שבה אנו חיים, באמצעות עבודה על פרויקטים בעלי משמעות אישית ללומדים. בנוסף, הלמידה מעמיקה את הבנתם של התלמידים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, העיצוב, האמנות והמתמטיקה (STEAM), תוך הדגשת האופן שבו תחומים אלו משתלבים בפיתוח ידע, מדע וטכנולוגיה.
מטרת התכנית:
תכנית ההכשרה מיועדת למורים המעוניינים להוביל תהליכי למידה חדשניים ולהטמיע פרויקטים מייקריים משולבי STEAM בבתי הספר שלהם. במסגרת התכנית, המורים יתנסו בפיתוח פרויקטים מייקריים בעצמם, יכירו כלים טכנולוגיים מתקדמים, וילמדו כיצד לתכנן וליישם תהליכי למידה המשלבים ידע טכנולוגי ופדגוגי בצורה מיטבית.